AVANT FABRYKA PORCELITU JERZY BUJANOWICZ uzyskała dofinansowanie z Unii Europejskiej na realizację projektu pt. „Cyfryzacja procesów produkcyjnych w przedsiębiorstwie Avant Fabryka Porcelitu Jerzy Bujanowicz w kierunku Przemysłu 4.0” w ramach Działania 2.4 Cyfryzacja lubelskich MŚP, Priorytetu II Transformacja gospodarcza i cyfrowa regionu, Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.
Projekt ma na celu zbudowanie dedykowanego rozwiązania informatycznego klasy ERP oraz MES, automatyzującego przepływ informacji łączących działania handlowe oraz produkcyjne w przedsiębiorstwie.
W ramach realizacji projektu przewidziany jest zakup wartości niematerialnych i prawnych, środków trwałych, usług wdrożenia specjalistycznych rozwiązań cyfrowych oraz usług szkoleniowych.
Wdrożenie specjalistycznych rozwiązań cyfrowych umożliwi rejestrację wszystkich zdarzeń produkcyjnych w czasie rzeczywistym. Tradycyjne procesy wymiany informacji i współpracy w procesie produkcyjnym między działami przedsiębiorstwa i poszczególnymi stanowiskami obróbczymi zostaną zdigitalizowane i będą realizowane z wykorzystaniem urządzeń cyfrowych takich jak np. kioski produkcyjne, tablety, skanery kodów kreskowych. W ramach projektu zostanie wdrożona innowacja w skali przedsiębiorstwa polegająca na wdrożeniu aplikacji webowej konfiguratora ofert. Pozwoli ona klientom dostosować produkt do potrzeb i preferencji. Dzięki konfiguratorowi klienci będą mogli zobaczyć także jak dokładnie wyglądać będzie ich zamówienie przed dokonaniem zakupu. Ważnym efektem projektu będzie również wzrost bezpieczeństwa danych firmy poprzez zastosowanie rozwiązań informatycznych w tym zakresie – wdrożenie systemu cyberbezpieczeństwa klasy UTM. Projekt obejmuje również swoim zakresem podniesienie kompetencji pracowniczych poprzez przeprowadzenie usługi szkoleniowej mającej na celu przygotowanie pracowników do korzystania z nowego rozwiązania.
Z efektów projektu korzystać będą pracownicy pracujący w następujących działach firmy: projektowanie, sprzedaż, produkcja, magazyn, ponieważ w tych obszarach zostaną wdrożone systemy informatyczne i usprawnione procesy biznesowe oraz klienci instytucjonalni i indywidualni, korzystający z webowego konfiguratora produktu.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Wartość projektu : 1 392 606,00 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 743 336,00 zł
Okres realizacji Projektu: 01/05/2016 – 31/10/2016.
Całkowita wartość Projektu: 122 385.00 zł.
Kwota dofinansowania z UE: 84 575.00 zł.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Polska Wschodnia 2014-2020
Oś priorytetowa I Przedsiębiorcza Polska Wschodnia
Działanie 1.4 Wzór na konkurencję
I Etap
Tytuł Projektu: „Analiza przedsiębiorstwa AVANT FABRYKA PORCELITU JERZY BUJANOWICZ pod względem potencjału i potrzeb wzorniczych”
CEL GŁÓWNY PROJEKTU:
Zwiększenie potencjału firmy AVANT FABRYKA PORCELITU JERZY BUJANOWICZ poprzez wykorzystanie procesu projektowania wzorniczego.
CELE SZCZEGÓŁOWE PROJEKTU:
1. Przeprowadzenie audytu wzorniczego oraz zdefiniowanie problemów wzorniczych dotyczących m.in.: oferty firmy, struktury organizacyjnej, procesów komunikacji, strategii marketingowej, modelu biznesowego, charakterystyki klientów i konkurencji oraz trendów rynkowych.
2. Opracowanie strategii wzorniczej zawierającej rekomendacje dalszych szczegółowych działań wraz z wstępnym szacunkiem kosztów.
PLANOWANE EFEKTY PROJEKTU:
RZECZOWE:
1/ Zdefiniowanie problemów wzorniczych w przedsiębiorstwie dot.:
•oferowanych produktów jak też planów związanych z poszerzaniem asortymentu,
•wprowadzaniem produktów na nowe rynki,
•strategii marketingowej firmy,
•kontaktów z klientami.
2/ Określenie znaczenia i hierarchii ważności każdego z zidentyfikowanych problemów, wskazanie kwestii priorytetowych, które wymagają pilnego rozwiązania.
3/ Wskazanie możliwości rozwiązania ww. problemów, priorytetowo traktując te, które charakteryzują się największym potencjałem na rynku.
4/ Wyróżnienie się wyrobów Wnioskodawcy spośród oferty konkurencji, dostosowanie produktów do wymogów klientów i nisz rynkowych.
5/ Wzrost rozpoznawalności marki przedsiębiorstwa i wzrost sprzedaży.
Okres realizacji Projektu: 01/03/2018 – 30/04/2019.
Całkowita wartość Projektu: 3 510 666,00 zł.
Kwota dofinansowania z UE: 1 923 620,00 zł.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Polska Wschodnia 2014-2020
Oś priorytetowa I Przedsiębiorcza Polska Wschodnia
Działanie 1.4 Wzór na konkurencję
II Etap
Tytuł Projektu: „Wzrost konkurencyjności AVANT FABRYKA PORCELITU JERZY BUJANOWICZ poprzez wdrożenie strategii wzorniczej”
CEL GŁÓWNY PROJEKTU:
Celem nadrzędnym projektu jest wzrost konkurencyjności Fabryki Porcelitu Avant poprzez zastosowanie wzornictwa jako źródła innowacji.
CELE SZCZEGÓŁOWE PROJEKTU:
1. Wdrożenie innowacji ORGANIZACYJNEJ: opracowanie Księgi Technologii firmy Avant, wdrożenie systemu CRM
2. Wdrożenie innowacji MARKETINGOWEJ: opracowanie kompleksowej i spójnej komunikacji wizualnej
3. Wdrożenie innowacji PRODUKTOWYCH, w tym:
a) Innowacyjnego kubka o fasonie sentymentalnym z unikalnymi cechami, nawiązanie do emocji, przeszłości i powiązanych wartości „polskie vintage”.
b) Innowacyjnego kubka z ceramiki + inny materiał np. porcelit z korkiem, drewnem, żywicą, sylikonem, betonem i innymi.
c) Innowacyjnego kubka z masy barwionej – produkt „PREMIUM” w ofercie firmy.
d) Produkcja produktu z surowców z odpadów ceramicznych-„reused”
4. Wzrost przychodów przedsiębiorstwa, w tym z działalności eksportowej.
5. Pozyskanie nowych, zagranicznych rynków zbytu.
PLANOWANE EFEKTY PROJEKTU:
RZECZOWE:
– Nabycie środków trwałych innych niż nieruchomości, związane z wdrożeniem innowacji produktowej,
– Zakup usług doradczych, związanych z realizacją strategii wzorniczej;
– Nabycie wartości niematerialnych i prawnych (praw własności intelektualnej) związanych z wdrożeniem innowacji produktowej;
– Wprowadzenie na rynek innowacyjnych produktów.
FINANSOWE:
– Wzrost przychodów.
– Zmniejszenie kosztów produkcji nowych produktów.
– Optymalizacja zysku.
INNE:
– Zainicjowanie w firmie działań związanych z profesjonalnym wzornictwem przemysłowym.
– Wzrost konkurencyjności Avant dzięki wykorzystaniu wzornictwa.
– Poprawa komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
– Dostosowanie oferty produktowej do potrzeb klientów.
– Trwałe ugruntowanie pozycji rynkowej.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO na lata 2014-2020
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO na lata 2014-2020